Ilmoituslehden uudesta mainosvideosta “parempi torstai”, joka julkaistiin runsas viikko sitten, on tullut yksi Ilmoituslehden eniten levinneistä ja katsotuimmista videoista koskaan. Maanantaina se oli jo saavuttanut yli 3900 katsojaa Facebookissa.
Humoristinen mainosvideo, jonka mediaopiskeleva Roxy Mikkonen teki, oli projektityö lehdeltä.Video kuvattiin Sillisatamassa, jossa hän suorittaa työharjoittelunsa. Roxy sai idean kun oli viettäessään kesiä Kemiönsaarella huomannut torstain olevan viikon kohokohta monille Ilmoituslehden tilaajille.
- Opiskelen kuvausta ja editointia ja tämä projekti oli oikeastaan osa työharjoitteluani. Yritän koko ajan luoda teknisiä haasteita itselleni. Lisähaasteeni oli tässä elokuvassa käsikirjoituksen radikaalinen lyhentäminen mainosformaattiin. Kohtausten oli oltava lyhyitä, mutta kuitenkin välittää elokuvan viestiä sekunneissa, Roxy selittää.
Tarkoitus oli tehdä elokuvasta mahdollisimman liioiteltu. Viestin välittämiseen hän tarvitsi näyttelijän. Kesätoimittaja Jesper Lindblom, joka ennen oli näytellyt, houkutettiin mukaan Roxyn ensimmäiseen mainokseen. Kuvaamiseen meni itsessään melkein kokonainen päivä.
- Haasteeni oli lähinnä saada ilmeet uskottaviksi alle sekuntien pituisissa klipeissä. Roxyn selkeät ohjeet siitä, miten minun piti olla, teki näyttelemisestä helpompaa, sanoo Jesper.
- Kun on tottunut olemaan vain kameran edessä, oli projekti silmiä avaava kokemus. Ymmärsin kuinka pieni osa itse kuvaaminen on koko prosessia. Se sai minut arvostamaan Roxyn ja hänen harjoitteluohjaajan Peter Flinkmanin työtä entistä enemmän. Oli myös hauskaa työskennellä heidän kanssaan!, Jesper jatkaa.
Vaikka elokuva onkin lyhyt, se on vaatinut paljon aikaa. Roxy laittoi paljon aikaa eri tekniikoiden oppimiseen ja opiskelemiseen.
- Jälkituotannon aikana toivoin välillä että Jesper olisi ollut kalju. Hänen hiuksien hienosäätöön meni paljon aikaa, mutta se oli hauskaa, Roxy nauraa.
- Olen iloinen että hän pystyi heittäytymään näin hassuun projektiin ja uskalsi tehdä jotain vähän erilaista. Häntä oli helppo ohjata ja oli muutenkin kivaa työskennellä hänen kanssaan! Roxy jatkaa.
Kesän aikana hän tekee videoprojekteja paikallisille yrityksille, ja kertoo saaneensa paljon irti ensimmäisestä mainoselokuvastaan. Ainahan sitä oppii virheistään ja kaikki menee sujuvammin ensi keralla. Projekti oli kaiken työn arvoista ja on johtanut hyvään palautteeseen.
- Olemme positiivisesti yllättyneitä kuinka hyvin se on vastaanotettu, sanovat Roxy ja Jesper.
VOITA ROCKOFF FESTARIPASSIT
Mainosvideon menestyksen ansiosta Ilmoituslehti arpoo kaksi festaripassia Rockoff festivaaliin. Jotta saisit olla mukana arvonnassa, sinun on otettava Abl-selfie ja jaettava se joko Instagramissa tai Facebookissa käyttäen #ablselfie viimeistään 17.7. Kaikken kilpailuntykkääjien ja kommenttien kesken arvotaan myös festaripassi Rockoffiin. Kuvia voi myös toimittaa sähköpostitse os. abl@abl-kimito.fi. Ilmoituslehti pidättää oikeuden kuvien julkaisemiseen. (Facebook tai Instagram eivät ole osallisia kilpailussa).
www.facebook.com/annonsbladet/